بخش ششم: ساخت متغير


متن کامل در ادامه ..............

ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط حامد در سه شنبه 1387/10/24 و ساعت |

بخش چهارم : اجراي دموها

 بخش پنجم : استفاده از help

متن کامل در ادامه ..............


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط حامد در سه شنبه 1387/10/24 و ساعت |

بخش اول - ملزومات و پيش نيازهاي آموزش MATLAB

بخش دوم - آموزش بسيار مقدماتي MATLAB

بخش سوم : اجراي نرم افزار MATLAB


متن کامل در ادامه ..............


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط حامد در دوشنبه 1387/10/23 و ساعت |

مطلب نام یکی از نرم‌افزارهای رایانه‌ای برای انجام محاسبات ریاضی است. واژه مطلب هم به معنی محیط محاسبات رقمی و هم به معنی خود زبان برنامه‌نویسی مربوطه است از ترکیب دو واژهٔ MATrix و LABratuary ایجاد شده است. این نام حاکی از رویکرد ماتریس محور برنامه است، که در آن حتی اعداد عادی هم به عنوان ماتریس در نظر گرفته می‌شوند.

مقدمه اي بر مطلب MATLAB

مطلب نام يكي از نرم‌افزارهاي رايانه‌اي براي انجام محاسبات رياضي است. واژه مطلب هم به معني محيط محاسبات رقمي و هم به معني خود زبان برنامه‌نويسي مربوطه است از تركيب دو واژهٔ MATrix و LABratuary ايجاد شده است. اين نام حاكي از رويكرد ماتريس محور برنامه است، كه در آن حتي اعداد عادي هم به عنوان ماتريس در نظر گرفته مي‌شوند.

با نرم‌افزار مطلب مي‌توان ماتريس‌ها را به راحتي تغيير داد، توابع يا داده‌ها را ترسيم كرد، الگوريتم‌ها را اجرا كرد و همچنين صفحات رابط ميان كاربر و رايانه ايجاد كرد.

مطلب كه از محصولات شركت مث‌وركس (The MathWorks) است، براي گروه‌هاي مختلف مهندسان رشته‌هاي مختلف از جمله مهندسي برق، مكانيك، كامپيوتر و ... كاربرد بسياري دارد................................




ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط حامد در دوشنبه 1387/10/23 و ساعت |

ادامه تصاویر..................................در.....................ادامه مطلب


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط حامد در جمعه 1387/10/20 و ساعت |
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: با هزاران میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نخستین راه آهن برقی کشور در مسیر « تبریز- جلفا» بلااستفاده مانده است.


منبع خبر: fars
ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط حامد در پنجشنبه 1387/10/19 و ساعت |
ساخت تجهیزات اصلی خط برقی راه آهن با قابلیت سرعت 160 کیلومتر در ساعت در داخل کشور امکانپذیر شد . 

عباس قربانعلی بیک مجری طرح برقی کردن راه آهن با اعلام این خبر به ایسنا اظهار کرد : با توجه به موفقیت بدست آمده در مرحله اول بنظر می آید با توجه به تجربیاتی که وزارت نیرو در زمینه خودکفایی صنعت برق در کشور دارد به زودی ساخت تجهیزات برقی با قابلیت سرعت 250 کیلومتر در ساعت و در مرحله بعد ساخت تجهیزات با قابلیت سرعت 350 کیلومتر در ساعت با تکیه بر توان داخلی امکان پذیر شود .
وی افزود : در این راستا اولین گام ساخت تجهیزات خط برقی با سرعت 160 کیلومتر در ساعت است .
مجری طرح برقی کردن راه آهن خاطر نشان کرد : در جهت گسترش شبکه ریلی به منظور فراهم کردن زمینه و دستیابی به تکنولوژی ساخت تجهیزات خط برقی اقدام به طراحی شبکه برقی یک خط فرعی در مسیر تبریز- جلفا کردیم که در نتیجه این خط به صورت برقی در آمده است .



منبع خبر: شرکت ساخت و توسعه و زیر بنا
+ نوشته شده توسط حامد در پنجشنبه 1387/10/19 و ساعت |

انرژي محرك در لكوموتيوهاي ديزل و برقي ٬ صرف راه اندازي تراكشن موتورها مي شود . لكوموتيوهاي برقي انرژي الكتريكي مورد نياز تراكشن موتورهاي خود را مستقيماً از طريق شبكه تغذيه كه به ۲ صورت خط بالا سري يا ريل سوم است تامين مي كنند . يكي از انواع خط وط تراكشن الكتريكي خطوط DC يا جريان مستقيم مي باشند . انرژي الكتريكي در محلي كه پست كشش ۱ ناميده مي شود به سيستم راه آهن برقي تحويل مي گردد . جريان تراكشني تامين شده توسط پست كشش از طريق شبكه تغذيه به وسيله تراكشني رسانده مي شود ٬ سپس از طريق ريلها به سمت باسبار منفي پست كشش باز مي گردد . از آنجا كه ريلهاي حركتي نسبت به زمين به طور كامل عايق نيستند بخشي از جريان مسير برگشت به داخل زمين نشت پيدا مي كند . اين جريان نشتي به زمين نفوذ كرده و يك مسير موازي با مسير اصلي برگشت جريان ( ريلها ) را از درون زمين ايجاد خواهد كرد و از طريق زمين به سوي منبع تغذيه كه همان پست تراكشن ( باس بار منفي پست ) باز خواهد گشت ٬ به اين جريان نشت پيدا كرده به داخل زمين ٬ جريان سرگردان ۲ گفته مي شود . مهمترين عناصر تشكيل دهنده مسير جريانهاي سرگردان خطوط لوله فلزي قرار گرفته در داخل زمين و تقويت كننده هاي فلزي داخل بتن تقويت شده مي باشند . مهمترين آثار سوء اين جريانه اي سرگردان خوردگي الكتروشيميائي خطوط لوله فلزي و ساختارهاي فلزي است كه ناشي از يونيزاسيون خاك در اثر عبور اين جريانهاي سرگردان مي باشد كه در اثر آن لوله ها ٬ سازه هاي فلزي ٬ تقويت كننده هاي بتن مسلح و . . . دچار خوردگي الكتروشيميائي مي شوند و با خطر و ريسك جدي مواجه مي شوند . در واقع تاسيسات فلزي كه بايد داراي عمر مفيدي در حدود 40 تا 50 سال باشند در صورت مواجه با اين جريانهاي سرگردان عمر مفيدشان به شدت كاهش يافته و بر حسب شدت جريان به 10 ت20 سال كاهش خواهد يافت . در اين مقاله همچنين پارامترهاي مختلفي كه بر روي ميزان جريانهاي سرگردان اثرگذار هستند ارائه مي شوند . سپس اصول كلي كنترل اين جريانهاي سرگردان ارائه مي شوند . همچنين روشهاي اندازه گيري جريانهاي سرگردان عنوان مي شوند و در نهايت شدت جريان سرگردان در يك خط مفروض توسط شبيه سازي انجام شده برپايه يكي از اين روشهاي اندازه گيري ( روش اندازه گيري جريانهاي سرگردان برحسب نوع سيستم زمين ) ارائه مي شود .



دریافت اصل مقاله: در ادامه مطلب


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط حامد در پنجشنبه 1387/10/19 و ساعت |